loading
بازرگانی بهشت سبز ترشیز

افزایش تعرفه صادراتی مانعی برای حضور تاجران خارجی برای خرید انگور

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیماری سفیدک داخلی درصد بالایی از انگور بجنورد را از بین برد،گفت:افزایش تعرفه صادراتی انگور در سال گذشته مانعی برای حضور تاجران خارجی پاکستانی و افغان برای خرید انگور دراین حوزه انتخابیه شد.

علی اکبری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید انگور در راستای فرآوری این محصول،گفت: عدم صنایع تبدیلی و کنسانتره بهینه مانعی برای فرآوری محصولی همچون انگور است و این درحالی است که می توان با بهره گیری از فرآوری انگور این محصول را به نحو شایانی به ریل صادرات فرستاد.

نماینده مردم بجنورد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با صنایع تبدیلی مدرن می توان انگور با کیفیت این حوزه انتخابیه  را تبدیل به کشمش کرد،تصریح کرد:در سالهای گذشته در سطح قابل  توجهی انگور بجنورد صادر شد، اما در سال گذشته نرخ گمرک برای صادرات محصولی همچون انگور افزایش یافت و از همین رو این  امر مانعی برای صادرات بهینه انگور در این حوزه انتخابیه به شمار می آید.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیماری سفیدک داخلی 90 درصد انگور بجنورد را از بین برد،گفت:افزایش تعرفه صادرات انگور در سال گذشته مانعی برای حضور تاجران خارجی پاکستانی و افغان برای خرید انگور دراین حوزه انتخابیه شد./

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

call nowwhats-app