loading
بازرگانی بهشت سبز ترشیز

خرید انگور صادراتی – فروش انگور صادراتی – صادرات انگور ایران – انگور صادراتی – انگور پیکامی – روستای جابوز

خراسان رضوی ‌روستای جابوز با هزار خانوار و جمعیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر یکی از روستاهای مهم شهرستان خلیل‌آباد مخصوصاً در زمینه تولید انگور به شمار می‌رود.

تصاویر از بارگیری اقای عباسپور در متن قرار داده شده است.

            انگور صادراتی کاشمر

‌روستای جابوز با هزار خانوار و جمعیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر یکی از روستاهای مهم شهرستان خلیل‌آباد مخصوصاً در زمینه تولید اولین انگور صادراتی به شمار می‌رود.

‌فروش انگور صادراتی

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌، منطقه خراسان، وجود معصوم‌زادگان بی‌بی حور و بی‌بی نور منسوب به موسی‌بن جعفر(ع) و از نوادگان این امام همام در این روستا، باعث شده «جابوز» مورد توجه و عنایت مردم جابوز و روستاهای اطراف خلیل‌آ‌باد و شهرستان‌های همجوار قرار بگیرد.

این منطقه در زمینه کشاورزی هم دارای توانمندی‌هایی بوده و اولویت کاری مردم آن کشاورزی است. در این میان تولید انگور نسبت به سایر محصولات همچون انار، پسته و زعفران مورد توجه است که بیشترین میزان انگور شهرستان خلیل‌آباد در جابوز تولید می‌شود.

در این میان، فعالیت تجار و صادرکنندگان که محصول انگور را به صورت تازه‌خوری به سایر نقاط کشور حتی خارج از کشور صادر می‌کنند، جای بسی خرسندی است و نویدبخش این است که تولید خوب و مناسب و نسبتاً با کیفیت در این بخش، زمینه فعالیت صادرکنندگان خارجی را در منطقه مهیا می‌کند.

تصویر زیر بسته بندی اقای عباسپور هست

انگور صادراتی

در همین خصوص، احمد عباسپور یکی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی در منطقه خلیل آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران ما در منطقه خراسان اعلام کرد: با ارتباط چندین ساله‌ای که با صادرکنندگان خارجی دارم، توانسته‌ام به خوبی محصولات منطقه را به آن‌‏ها معرفی نمایم.

خرید انگور صادراتی کاشمر

وی با تأکید بر اینکه عرضه محصولات کشاورزی به تجار خارجی، موجب مطرح شدن نام خلیل‌آباد در سایر کشورها شده است، با اشاره به اهمیت استراتژیکی محصولات کشاورزی منطقه گفت: محصول انگور روستای جابوز مورد توجه خریداران خارجی است و بیش از ۸۰ درصد از انگور این روستا به صورت تازه‌خوری صادر می‌شود.

این صادرکننده محصولات کشاورزی با بیان اینکه اگرچه منطقه ترشیز به شربتخانه خراسان معروف است ولی هنوز برای معرفی خوب محصول انگور منطقه به کشورهای دیگر، اقدامات مناسبی صورت نگرفته است، افزود: ما باید از حضور خریداران خارجی برای فروش و معرفی محصول منطقه با کمک تجار ایرانی که رابطان خوبی در این زمینه هستند، بهره ببریم.

بهترین انگور صادراتی

و به بارهای بارگیری شده نظارت و محصولات درجه یک تحویل مشتری داده و از جولان افراد سود جو یا کم تجربه جلوگیری کنیم زیرا این افراد طی چند سال گذشته باعث ضرر زدن به منطقه و کاهش مشتریان خارجی به دلیل بارگیری های ضعیف شده اند.

عباسپور که بیش از ۷ سال است در امر صادرات محصول انگور و دیگر محصولات منطقه به داخل و خارج کشور فعالیت دارد، تصریح کرد: محصول انگور منطقه به کشورهایی همچون روس،اوکراین،کشورهای اروپایی، ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان صادر می‌شود.

وی بیشترین خریدار محصول انگور منطقه را کشور روس و اوکراین عنوان نمود و افزود: یکی از تعهدات در کار تجارت صداقت و کیفیت بار تضمین شده به مشتری و این است که از تجار خارجی مورد اطمینان در منطقه دعوت شود تا کشاورزان در دریافت مبلغ فروش محصول خود دچار مشکل نشوند و من نیز به دنبال این مهم بوده‌ام و راحتی و آسایش کشاورزان اولویت اول کاری‌ام بوده است.

احمد عباسپور با اشاره به اینکه حمل و نقل و نگهداری محصولات کشاورزی به صورت تازه دارای مشکلاتی است، گفت: در فصل برداشت محصول انگور و جمع‌آوری، حمل و بارگیری این محصول، روزانه زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زنان و جوانان این منطقه را به صورت فصلی مهیا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انگوری که توسط تجار خارجی به صورت تازه خریداری می‌شود، باید دارای کیفیت خوبی باشد، افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر افراد سود جو و بی تجربه و بارگیری محصولات ضعیف برای صادرات یا قیمت ارزان و بسته بندی ضعیف در صورت تداوم این موضوع، بازار صادرات این محصول را از دست خواهیم داد.

این صادرکننده محصولات کشاورزی در ادامه یکی از ضعف‌های دیگر در بخش کشاورزی را در منطقه، عدم وجود کارخانجات بسته‌بندی برای محصولات کشاورزی عنوان نمود و افزود: نگهداری انگور و صادرات آن به امکانات ویژه‌ای نیاز دارد.

عباسپور با بیان اینکه انگور از میوه‌هایی است که در گرمای بالای ۲۵ درجه فاسد می‌شود و کشاورز در این امر زیان می‌بیند، اظهار کرد: اگر منطقه دارای کارخانجات مجهز و همچنین سردخانه‌های بیشتری باشد تا محصول انگور به مدت طولانی‌تری نگهداری گردد، درآمد کشاورزمان افزایش می‌یابد.

وی از صادرات بیش از سه هزار تن انگور منطقه به کشورهای خارجی خبر داد و گفت: انگور جابوز و منطقه با آنکه شهرت جهانی دارد، اما بازار فروش آن به خارج از کشور و حتی در بازارهای داخلی به خاطر عدم بسته‌بندی مناسب دچار آسیب شده و معمولاً به این دلیل مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد می‌شود.

احمد عباسپور با تأکید بر اینکه در منطقه ما محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌شود که باید برای معرفی این محصولات تلاش بیشتری صورت گیرد، افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون در آستانه فصل تولید و برداشت انار منطقه هستیم، در تلاشم با ارتباط با تجار خارجی ضمن معرفی این محصول منطقه و صادرات آن اطمینان خاطر خوبی برای کشاورزان از محل فروش محصولات ایجاد کنیم.

وی بر ضرورت بهبود صنایع بسته‌بندی در کشور و منطقه تأکید کرد و گفت: زنجیره تولید تا مصرف شامل کاشت، داشت، برداشت، نگهداری، بسته‌بندی، بازاریابی و عرضه بوده و باید برای فروش بهتر، بهبود وضعیت صنایع بسته‌بندی را بیشتر مدنظر داشته باشیم.

عباسپور همچنین با تأکید بر اینکه تمامی محصولات تولیدی کشاورزان از قبیل پسته، انار و زعفران در زمره محصولات صادراتی است و در این زمینه هم تجار خارجی مایل به خرید محصولات منطقه ما هستند، افزود: متأسفانه هرساله، محصولات منطقه به صورت فله‌ای به فروش رسیده و نتوانسته‌ایم به خوبی محصولاتمان را به تجار خارجی معرفی کنیم حال آنکه اگرتولیداتمان، نام تجاری و بسته‌بندی خاصی داشته باشد، استان‌ها و شهرهای دیگر به خود اجازه نمی‌دهند محصولات منطقه ما را به نام خودشان بسته‌بندی و صادر کنند.

وی در ادامه موفیقت خود در زمینه صادرات محصولات تولیدی را نتیجه همکاری و همیاری کشاورزان منطقه عنوان نمود و گفت: با همراهی کشاورزان توانسته‌ام در زمینه معرفی محصولات کشاورزی منطقه به تجار خارجی اقداماتی انجام دهم و در کنار این امر زمینه اشتغال‌زایی جوانان و اطمینان خاطر برای کشاورزان از محل فروش محصولاتشان را فراهم کنم.

عباسپور با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت مردم منطقه‌مان کشاورزی است، ابراز امیدواری کرد؛ رونق خوب کشاورزی با استفاده از روش‌های کشت نوین در منطقه را شاهد باشیم. انگور صادراتی

وی در پایان گفت: آرزو دارم با ارتباط ها و رفت و امد زیادی که در تهران دارم بتوانم نام منطقه ترشیز را با صادرات محصولات کشاورزی که دسترنج مردم این دیار است، در دنیا مطرح کنم و قدمی در راه اشتغال و درآمدزایی بیشتر مردم منطقه بردارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

call nowwhats-app